Nurol Makina
Anasayfa
Kurumsal
Ürünler
İnsan Kaynakları
Haberler
Galeri
İletişim
Site Haritası
Nurol Makina, EJDER Ailesini Yeni Üyeleriyle Genişletiyor PDF Yazdır e-Posta
Askeri birliklerin ve güvenlik güçlerinin, kırsal ve kentsel alanlardaki harekât ihtiyaçlarına cevap vermesi için şekillendirilen EJDER 4x4, her türlü çevre ve arazi koşulunda, yüksek hareket kabiliyeti (mobilite), yüksek balistik koruma ve mayına karşı yüksek koruma sağlayan, modüler, çok yönlü, bakımı ve idamesi kolay bir zırhlı muharebe aracı olarak geliştiriliyor. Türkiye'de ilk defa üretilen bir araç olan, 12-14 tonluk ve 4x4 taktik tekerlekli araç sınıfındaki EJDER 4x4; geniş iç hacmi sayesinde 9-10 personel taşıma kapasitesi, farklı sınıflarda silahları taşıyabilmesi ve arazi kabiliyeti ile öne çıkıyor. EJDER 4x4, potansiyel müşterilerin gereksinimleri göz önüne alınarak tasarlandı. Son dönemde, sistem mühendisliğine büyük önem veren NMS, kontrol donanımları ve yazılım geliştirme alanında da önemli yetenekler kazandı ve tüm bu birikimlerini, EJDER 4x4 üzerinde uyguladı. Prototip üretimi yapılan ve ka-lifikasyon testleri halen devam eden EJDER 4x4, tamamen NMS'nin öz kaynakları ile geliştirildi. NMS'nin özgün tasarımı olan ve tüm fikri mülkiyet hakları NMS'de bulunan aracın tasarım sürecinde, NMS'nin EJDER 6x6'da kazandığı tecrübe ve birikimden de yararlanıldı. Hareket kabiliyeti ve yol testlerini tamamlayacak, balistik ve mayın testlerine tabi tutulacak olan EJDER 4x4'ün, Ağustos 2013 itibarıyla müşteri değerlendirmelerine ve seri üretime hazır hale gelmesi hedefleniyor. Konu hakkında bilgi aldığımız NMS yetkilileri, tüm testler ile ilgili Türkiye'de yeterli altyapının bulunduğunu ve kendilerinin de bu altyapıyı kullanmayı planladıklarını, gerekli görüşmeleri başlattıklarını belirttiler.

Geçtiğimiz yıl, kendi kabiliyetlerini kullanarak EJDER kara araçları ürün ailesini oluşturma kararı alan Nurol Makina ve Sanayi A.Ş. (NMS), ihracat başarısı da kazanmış EJDER 6x6'nın ardından, aileyi, EJDER 4x4 ve EJDER TOMA (Toplumsal Olaylara Müdahale Aracı) ile genişletiyor. Her iki araç da ilk kez IDEF'te sergilenerek ilgilileriyle buluşacak.
K. Burak CODUR / Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir

EJDER 4x4'ün başlıca özellikleri şöyle sıralanıyor:
  • Kinetik enerjili mühimmata karşı yüksek balistik koruma,
  • El yapımı patlayıcı ve mayın tehdidine karşı yüksek koruma,
  • Lokal koruma önlemleri yerine, sistem seviyesinde koruma konsepti,
  • 4 tona kadar faydalı yük taşıma kapasitesi,
  • Sınıfındaki en geniş iç hacim,
  • Sınıfındaki en yüksek personel taşıma kapasitesi,
  • Yüksek karın altı mesafesi,
  • Yüksek manevra kabiliyeti,
  • Farklı ve ağır silah sistemlerinin entegrasyonu,
  • Enlemsel ve boylamsal diferansiyel kilit sistemleri,
  • Merkezi lastik şişirme sistemi,
  • Roket saldırılarına karşı kafes zırh opsiyonu,
  • İlave cıvatalanabilir zırh plakaları ile arttırılabilir balistik koruma seçenekleri,
  • Hidrolik tahrikli kurtarma vinci,
  • Uzaktan komutalı silah istasyonu ya da manuel kumandalı silah istasyonu seçenekleri,
  • Sis havanları ve bombaatar seçenekleri,
  • Gündüz / gece görüş sistemleri,
  • Personel bölmesi infilak bastırma ve yangın söndürme sistemi ve
  • Arka rampa
EJDER 4x4, taşıma ve koruma kapasitesinin yanı sıra elektrik ve yazılım altyapısı ile de dikkat çekiyor. Araç, çeşitli elektronik cihazların entegrasyonunu kolaylaştıracak bir altyapı barındırıyor. Aracın "keşif", "komuta-kontrol", "iç güvenlik" ve "ambulans" başta olmak üzere çeşitli sürümlerinin geliştirilmesi öngörülüyor. Türkiye'nin, henüz bir ürün ortaya koymadığı bir araç sınıfında özgün bir ürün geliştiren NMS, zorlu rakiplerin bulunduğu bir alanda, Türkiye'nin de iddiasının olmasının ilk adımını atıyor.


EJDER 4x4 Teknik Özellikleri
Personel    : 9 kişi (silah kuleli konfigürasyon)
Ön kabin    : 2 kişi
Arka kabin    : 7 kişi
Uzunluk    : 6.000 mm
Genişlik    : 2.450 mm
Yükseklik    : 2.300 mm
Karın altı yüksekliği    : 400 mm
Aks açıklığı    : 3.600 mm
Muharebe ağırlığı    : 12.000 - 14.000 kg (Boş ağırlık 10 tonun altında)
Hız    : 110 km/sa
Hareket sığası    : 600 km
Motor    : Cummins
Azami güç    : 300 BG la 2.100 d/d
İvmelenme 0 - 40 km/sa    : 6 sn
Güç /ağırlık oranı    : 25 BG/t
Süspansiyon    : Spiral Yay ve Amortisör, Alt ve Üst Kola Sahip
Tam Bağımsız Süspansiyon Sistemi
Dik engel aşma    : 0,5 m
Hendek geçme    : 1,1 m
Sudan geçme    : 0,7 m
Dik meyil tırmanma    : Yüzde 70
Yan meyil geçme    : Yüzde 40
Dönüş yarıçapı    : 7,5 m
Silah sistemleri    : Opsiyonel olarak;
• 7,62 mm makineli tüfek
• 12,7 mm makineli tüfek
• 25 mm top
• 40 mm otomatik bombaatar ile teçhiz
edilebilmektedir.

Toplumsal Olaylara Müdahale Aracına da EJDER İmzası

EJDER TOMA, güvenlik güçlerinin toplumsal olaylara hızlı ve etkin müdahale ihtiyacını karşılayan, 4x4 hareket kabiliyetine sahip, tam bağımsız süspansiyonlu bir araç. NMS tarafından özgün olarak tasarlanan EJDER TOMA, üstün yol ve arazi performansı sayesinde, yalnızca yerleşim merkezlerinde değil, kırsal alanlarda da görev yapabilme yeteneğine sahip. Araç, önceki TOMA sürümlerinden farklı olarak, zırhlı bir şase üzerine şekillendirildi. Böylece, kullanıcısına, diğer araçlarda olmayan, üstün bir koruma sağlıyor.

Araçta bulunan su topu sisteminin başlıca özellikleri şöyle:
  • Elle kumanda edilebilen bilgisayar arayüzlü izleme sistemi,
  • 60 m atış menzili,
  • Yatayda 360 derece, dikeyde -8 derece, +60 derece aralığında atış imkânı,
  • Saniyede 25 derece radyal dönüş hızı,
  • Kısa atış, uzun atış ve sürekli atış olmak üzere 3 farklı atış seçeneği imkânı ve
  • Göz yaşartıcı gaz, boya veya köpük ile karıştırılmış su püskürtme kombinasyonları.
  • Araçta bulunan koruma yetenekleri ve koruma ile ilgili sistemler ise şöyle sıralanabilir:
  • Yüksek balistik koruma,
  • Harici gaz saldırılarına karşı kabin koruması,
  • Gaz püskürtme sistemi (gözyaşı bulutu oluşturma) ile göstericilerin araca müdahalesinin önlenmesi,
  • Balistik korumalı kritik sistemler,
  • Aracın üzerine tırmanılmasını önleme amaçlı özel tasarım,
  • Barikatları açmak için yükseklik ayarlı ön buldozer,
  • Kapalı devre TV sistemi, görüntü kaydedici DVR sistemi,
  • su topu ile aynı eksende ve görüntü büyütme kabiliyetli kamera ile kayıt yapma imkânı,
  • Anons, siren ve ışık sistemi,
  • Çelik kafes ile taşa ve darbelere karşı korunan araç üstü ekipmanlar,
  • Ateşe verilen yol barikatlarını ve araçları söndürme imkânı ve
  • Araç üstü ve altındaki alevleri söndürme imkânı
Araçta ayrıca seyrüsefer sistemi ile elektronik sirenli tepe lambası ve anons sistemi de bulunuyor.

EJDER TOMA Teknik Özellikleri
1 Hız    : 90 km/sa
Hareket sığası
Dik meyil tırmanma    : Yüzde 30
Yan meyil geçme    : Yüzde 20
Yakıt deposu    : 300 ly
Su tankı    : 5.000 lt
Lastikler    : 395/85R20 + Run-Flat
Motor    : 6 silindirli ve 4 zamanlı, su soğutmalı dizel Euro3 Turbo intercooler, direkt püskürtme
Güç / ağırlık oranı    : 15 BG/t
Azami tork    : 1.100 Nm (1.200 d/d)
Vites    : Tam otomatik 6 ileri, 1 geri
Direksiyon    : Hidrolik